Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Öppna/stäng ditt kort för internetköp

För att kunna handla på internet behöver du öppna ditt kort för internetköp, det gör du enkelt i internetbanken.

Så snart du har öppnat ditt kort för köp på internet kan du börja använda det på internet. Hos butiker som är anslutna till Mastercard SecureCode och Verified by Visa kommer du behöva bekräfta ditt köp med Mobilt BankID. Har du inte möjlighet att använda Mobilt BankID kan du istället bekräfta dina köp med lösenord och SMS.

Så här öppnar du ditt kort för internetköp

  1. Logga in i internetbanken med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa.
  2. Klicka på ”Konton och kort” och välj ”Hantera kort”. Klicka sedan på ”Internetköp” och välj ”Till den tidigare versionen”.
  3. Klicka på ”Öppna och stäng för internetköp”.
  4. Välj det kort du vill öppna. Det går endast att öppna ett kort i taget.
  5. Klicka på ”Öppna”.
  6. Du får en bekräftelse och ditt kort kan nu användas för köp på internet.

Om du loggar in direkt i den tidigare versionen av internetbanken:

  1. Logga in i internetbanken med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa.
  2. Klicka på ”Beställ tjänster” under rubriken ”Startsida”. Klicka sedan på ”Öppna/stäng för internetköp”.
  3. Välj det kort du vill öppna. Det går endast att öppna ett kort i taget.
  4. Klicka på ”Öppna”
  5. Du får en bekräftelse och ditt kort kan nu användas för köp på internet.

För att stänga ett kort för internetköp går du in på samma ställe som när du öppnar ett kort och klickar på ”Stäng”.

Att tänka på vid prenumerationstjänster

Ditt kort behöver vara öppet för internetköp vid den första betalningen när prenumerationen inleds.
Därefter kan du ha ditt kort stängt för internetköp om du vill. De återkommande betalningarna kommer fortsätta att dras ifrån ditt konto om butiken skickar betalningarna som en prenumerationsbetalning.

För dig som inte kan använda Mobilt BankID

Anslut till lösenord och SMS

  1. Öppna kortet för internetköp enligt ovan.
  2. Klicka på ”Anslut till lösenord och SMS”.
  3. Välj ett lösenord.
  4. Ange ditt mobilnummer (endast svenska mobilnummer), följ instruktionerna och skriv in din verifieringskod.
  5. Godkänn genom att signera med Mobilt BankID eller säkerhetsdosan.
  6. Du får en bekräftelse och dina köp kan nu bekräftas med lösenord och SMS.

Läs mer om Mobilt BankID

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Kontaktuppgifter

Storgatan 15-17, 716 30 Fjugesta
banken@lekebergssparbank.se
Telefon: 0585-817 00
Kontakta våra medarbetare

Kontoret öppet

Måndag - fredag: 10:00 - 15:00
Torsdag: 10:00 - 18:00

 

Kundcenter Privat

Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet: +46 771 22 11 22
Öppet alla dagar dygnet runt

Kundcenter Företag

Från Sverige: 0771-33 44 33
Från utlandet: +46 771 33 44 33
Öppet alla dagar dygnet runt

Digital support

Från Sverige 0771-97 75 12
Öppet alla dagar dygnet runt

Spärra kort

Från Sverige: 08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11
Öppet alla dagar dygnet runt

Kontaktuppgifter

Storgatan 15-17, 716 30 Fjugesta
banken@lekebergssparbank.se
Telefon: 0585-817 00
Kontakta våra medarbetare

Kontoret öppet

Måndag - fredag: 10:00 - 15:00
Torsdag: 10:00 - 18:00

Kundcenter Privat

Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet: +46 771 22 11 22
Öppet alla dagar dygnet runt

Kundcenter Företag

Från Sverige: 0771-33 44 33
Från utlandet: +46 771 33 44 33
Öppet alla dagar dygnet runt

Digital support

Från Sverige 0771-97 75 12
Öppet alla dagar 07.00-23.00

Spärra kort

Från Sverige: 08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11
Öppet alla dagar dygnet runt

Följ oss på

Juridik m m

Lekebergs Sparbanks logga