Om du förlorat ett kort, säkerhetsdosan eller ditt BankID är det viktigt att omedelbart spärra dessa.
Spärrservice: 08-411 10 11 (dygnet runt)
Från utlandet: +46 8 411 10 11 (dygnet runt)
Du kan också få hjälp på bankkontoret.
Om du förlorar ditt kort ska du spärra det omedelbart. Inom Sverige ringer du 08-411 10 11 för att spärra ditt kort. Linjen är öppen dygnet runt.
Om du förlorat ditt kort utomlands ring omedelbart +46 8 411 10 11 för att spärra ditt kort. Linjen är öppen dygnet runt.
Om du har förlorat ditt kort utomlands kan du i vissa fall även få hjälp med att få ett ersättningskort eller en kontantutbetalning så att du kan fortsätta din resa. Ett ersättningskort eller ett kontantuttag kostar 400 kronor. Kontakta kortservice utland för tips och råd angående ditt kort, ring +46 8 411 10 20.
Så här byter du kod om koden hamnat i orätta händer.
Kom in på bankkontoret för att få ny kod till säkerhetsdosan..
Du skaffar ny kod till personlig service/självbetjäning i internetbanken (Tillval/Telefonbanken).
Du inte byta kod till Mobilt BankID. Ladda i stället ner ett nytt Mobit BankID i internetbanken.
Hur kan vi hjälpa dig?
Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.