Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Appen för privatpersoner

Via appen kan du sköta dina bankärenden när och var du vill. Skaka fram saldot, betala räkningar och hålla koll på dina placeringar.

Så här kommer du igång

1. Ladda ner appen

Ladda ner appen för:

iPhone/iPad (Apple Store)

Android (Google Play)

Sök på Sparbanken.

2. Öppna appen

Tryck på ikonen Sparbanken och välj din Sparbank. Följ instruktionerna på skärmen.

3. Logga in

Ange ditt personnummer och välj att logga in med Mobilt BankID eller Säkerhetsdosa.

Gör livet lättare med appen

I appen kan du sköta dina bankärenden när och var du vill. Skaka fram saldot i kassakön eller spontanspara utan att logga in, betala dina räkningar med OCR-skannern och byta namn på dina konton och mycket mer.

Behöver du hjälp att komma igång?
Ring vår Digitala Support: 0771-97 75 12. Öppet alla dagar 07-23, med undantag för storhelger.

Tips! Nu kan du som förälder, direkt i appen, ansluta ditt barn till Sparbanken Ung, Mobilt SäkerhetsID, Swish och andra mobila tjänster.

Spara och placera

Under Spara och placera i huvudmenyn kan du se en översikt över ditt sparande.

Du kan också hålla koll på de värdepapper som intresserar dig mest genom dina favoritlistor och bevakningstjänster.

Om du ännu inte kommit igång med ditt sparande kan du direkt i appen öppna ett nytt fondkonto, ISK eller Värdepapperstjänst och med en gång börja placera dina pengar.

Bättre koll med Utgiftskollen

Utgiftskollen i appen visar dina löpande inkomster och utgifter. Du väljer olika kategorier för olika utgifter och varje kategori har en egen ikon så att du på ett enkelt sätt ser vad du lägger pengar på. Dessutom kan du jämföra med ditt eget genomsnitt hur mycket du spenderar på t.ex. nöjen en viss månad och direkt se skillnaden i tydliga diagram om du ökar eller minskar dina utgifter.

Utgiftskollen behöver aktiveras för att fungera och det är enkelt att lägga till konton och kort. Ju mer du använder Utgiftskollens funktioner desto mer får du ut av den.

Pris

Grundpriset för appen för privatpersoner är 0 kr.
Tänk på att du eventuellt betalar din mobiloperatör för den tid du är uppkopplad eller för överförd datamängd.

Är du ansluten till internetbetalningar i Internetbanken, så kan du göra betalningar även i appen. Pris:

175 kr/år

Frågor och svar

Vem kan använda appen?

Du behöver vara privatperson och ha fyllt 18 år för att använda appen. För att kunna betala räkningar och göra överföringar till andras konton i appen behöver du ha tjänsten internetbetalning.

Vilka inloggningssätt finns för appen?

Mobilt BankID – möjliggör att betala räkningar och göra överföringar till registrerade mottagare. Har du aktiverat Mobilt BankID för utökad användning kan du även lägga till nya mottagare.

Säkerhetsdosa – möjliggör att betala räkningar, lägga upp nya mottagare och göra överföringar till andras konton.

Hur gör jag för att uppdatera appen?

Om du har inställningen automatisk uppdatering av appar på din mobiltelefon, kommer appen att uppdateras automatiskt. Har du inte automatisk uppdatering, behöver du installera den nya versionen manuellt. Det gör du via App Store eller Google Play. För att se om du har automatisk uppdatering på din iPhone, gå in under Inställningar, iTunes Store och App Store. För att se om du har automatisk uppdatering på din Android, gå in i appen Google Play Butik, Inställningar, Uppdatera appar automatiskt.

Är appen säker?

För att komma åt dina konton i appen behöver du identifiera dig, precis som du gör på bankkontoret. Det gör du när du loggar in med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. Du är alltid inloggad med en krypterad anslutning när du loggat in med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. Våra säkerhetslösningar består av utvalda delar som skapar det skydd du som kund behöver för att säkert kunna utföra dina bankärenden i mobilen. Vi följer kontinuerligt med i utvecklingen av säkerhetslösningar och utsätter regelbundet våra system för omfattande tester.

För att utföra uppdrag som innebär att du flyttar pengar från dina konton till någon annan behöver du godkänna uppdragen med din säkerhetsdosa eller ditt Mobila BankID.

Vi rekommenderar att du har telefonlås med pinkod på din mobiltelefon och det är viktigt att du aldrig lämnar ut dina inloggningskoder till någon. Sparbanken efterfrågar aldrig dessa uppgifter.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Lekebergs Sparbanks logga