Syftet med Lekebergs Sparbanks Facebooksida är att skapa en dialog mellan oss på banken och dig som redan är kund i banken eller dig som funderar på att bli kund.

Här kommer du att hitta aktuell information om bland annat våra tjänster, produkter och evenemang. 

Tänk på att inte lämna ut personlig information, som personnummer, kontonummer, kortnummer, PIN-kod, lösenord eller annan känslig information på Facebook.
Har du frågor om dina personliga ärenden kan du vända dig till din rådgivare eller till vårt kundcenter för privatpersoner på 0771- 22 11 22.

För diskussioner på vår Facebooksida vill vi att man håller en trevlig och saklig ton. Vi kommer att plocka bort kommentarer som är av kränkande karaktär. Användare som bryter mot reglerna kan komma att blockeras. Vi ber dig att respektera Facebooks regler och svensk lag, särskilt dataskyddsförordningen (GDPR).

Kommentarer eller meddelanden får till exempel inte innehålla:

  • Obehörig publicering av upphovsrättsskyddat material
  • Länkning till sidor som innehåller olagligt material
  • Uppmaningar till brott eller annat som bryter mot svensk lag
  • Hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra trakasserier
  • Olaga våldsskildring eller pornografi
  • Hot, skvaller eller lögner
  • Förtal, personangrepp eller ärekränkande inlägg
  • Svordomar eller obscena ord
  • Kommersiella budskad

Det är inte tillåtet att publicera bilder eller videomaterial på bankens Facebook-sida.

Var uppmärksam på att det du skriver på sidan blir synligt för andra användare och kan röja din status som kund samt vilka produkter och tjänster du använder hos Lekebergs Sparbank eller annan bank.

Vi skickar aldrig ut meddelanden till dig där vi ber dig att lämna ut personliga uppgifter eller att logga in på internetbanken via en direktlänk. Får du sådant meddelande från någon som uppger sig vara anställd i banken, kontakta oss omedelbart.

För information om Lekebergs Sparbanks personuppgiftsbehandling, se lekebergssparbank.se/gdpr.