Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Internetbanken för privatpersoner

Med internetbanken för privatpersoner är det smidigt och enkelt att göra bankärenden digitalt.

Nya internetbanken i olika enheter

Så här kommer du igång med Internetbanken

1. Skaffa internetbanken

Du ska vara myndig, kund i banken och bosatt i Sverige för att vara ansluten till internetbanken. Anslut dig på ditt bankkontor. Det kostar ingenting.

2. Våra ID-metoder

Du kan logga in i internetbanken på tre olika sätt

  • Mobilt BankID
  • Säkerhetsdosa
  • BankID på kort

3. Logga in

För att använda internetbanken behöver du tillgång till en dator med en webbläsare. Använd logga in-knappen högst upp till höger på vår hemsida.

Har du provat internetbanken?

Den fungerar lika bra i mobilen, surfplattan eller datorn. Välkommen till en modern internetbank!

Logga in

Nyheter

Lånelöfte: Från och med juni finns en förenklad och förbättrad ansökan om lånelöfte för bolån där man får ett preliminärt svar direkt.

Spara och placera: Ny bättre bolåneguide som ger dig en bättre möjlighet att prova olika lånescenarion.

Prova själv

Vi har gjort en demo av internetbanken. Där kan du prova hur den fungerar, utan att logga in.

Lämna synpunkter

När du använder internetbanken kan du alltid lämna synpunkter och komma med förslag på förbättringar. Vi kan tyvärr inte återkomma till dig personligen men vi uppskattar verkligen alla synpunkter som kan hjälpa oss att utveckla tjänsten ytterligare.

Lämna synpunkter hittar du i menyn och även under knappen "Fler val", som du hittar på flera av sidorna.

Pris

Grundpriset för internetbanken är 0 kr. Pris för tillvalstjänster tillkommer.

Är du ansluten till internetbetalningar så kan du även betala räkningar och föra över pengar. Pris:

175 kr/år

Frågor och svar

Min säkerhetsdosa är blockerad, vad gör jag?

När säkerhetsdosan har blivit blockerad eller spärrad ska den spärrhävas/deblockeras för att du ska kunna använda den igen. Kom in på banken så hjälper vi dig.

Hur beställer jag Mobilt BankID?

  1. Ladda ner BankID säkerhetsapp i App Store, Google Play eller Windows Store
  2. Beställ Mobilt BankID i mobilbanken (under Inställningar eller Betala & överföra, internetbanken eller på bankkontoret
  3. Skapa en säkerhetskod som du använder sen när du använder Mobilt BankID

Hur ansluter jag mig till Verified by Visa/MasterCard Secure Code?

Du ansluter dig till tjänsten genom "öppna ditt eller dina kort för internetköp". Logga in i internetbanken och välj Beställ tjänster under Startsida. Välj sen Öppna/Stäng för internetköp, det kort du vill ansluta och klicka på knappen Öppna. Kortet kan sen användas för köp på internet och du bekräftar ditt köp med Mobilt BankID. Du kan också välja ett lösenord för att bekräfta dina internetköp med lösenord och SMS.

Läs mer om hur du handlar med ditt kort på nätet här

Vad har jag för IBAN/BIC?

IBAN-räknaren fungerar endast för konton i Sparbankerna och Swedbank. Ange alltid IBAN tillsammans med bankens BIC som är SWEDSESS (för Swedbank och sparbankerna).

Gör så här:

- Skriv in clearing- och kontonummer i en följd utan mellanslag eller skiljetecken - tryck på "Räkna ut"
- Börjar clearingnummer med 7 ska du skriva in 11 siffror, till exempel 71041234567.
- Börjar clearingnummer med 8 ska du skriva in max 15 siffror, till exempel 819191234567890.

Räkna ut IBAN

Vad är det som är nytt i internetbanken?

Vi bygger på med fler funktioner och mer innehåll samtidigt som du och andra kunder använder tjänsten. Vill du använda tjänster som ännu inte finns på plats har du möjlighet att växla till tidigare versionen av internetbanken i inloggat läge.

Jag behöver hjälp, vart kan jag vända mig?

Ring Digital Support, +46 771 97 75 12 för råd och guidning. De hjälper dig också om du har tekniska problem.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Lekebergs Sparbanks logga